Flere nyheter

Verdien av god bærekraftskommunikasjon
Hva skal dere fortelle og hvorfor er det viktig? Flere bedrifter gjør en innsats for samfunnet – men lar være å fortelle om det. Kanskje fordi det føles litt smått. Eller fordi man er redd for å trå feil og bli tatt for å pynte på virkeligheten. Ingen vil bli satt til veggs i en…
Les mer
Øvelse i krise-kommunikasjon
Hvordan en virksomhet kommuniserer i en krise-situasjon kan bety mer for omdømmet enn hvordan den håndterer selve krisen. Det vet kapapult-senteret Sustainable Energy på Stord. Sustainable Energy er et verdensledende nasjonalt testsenter for nye bærekraftige energiløsninger, og i et slikt industrielt test-senter må beredskapen alltid være på topp – også på kommunikasjon. – Det avgjørende…
Les mer
Markedsføring ga rekordtall
Etter noen år der det var vanskelig å få ungdom til å velge en maritim utdanningsvei, er det i dag rekordhøye søkertall. Strategisk målrettet markedsføring er en del av forklaringen. For noen år siden slet Maritimt Opplæring med å fylle opp studieplassene som er utgangspunkt for lærlingeplasser til sjøs. I 2018 utarbeidet PYX en markeds-…
Les mer