Skip to content

Ta kontakt for en prat!

Vi elsker å prate med folk som er lidenskapelig
opptatt av sine produkter og tjenester.

kontakt@pyx.no

+47 908 99 717

Han har en sjelden spisskompetanse!

Han trigges av kreativitet. Samtidig elsker han å fordype seg i data og statistikk. Nå er Mustafa Battal (31) klar for å kombinere begge deler som senior digital markedsfører i PYX.

– En arbeidshverdag hvor jeg får brukt bakgrunnen min innen det kreative, som film, foto og konseptutvikling, i tillegg til det analytiske og datadrevne, passer meg perfekt! Jeg gleder meg til å jobbe med spennende kunder og prosjekter fremover, sier en smilende nyansatt "PYX'er".

Variert bakgrunn

Mustafa har en solid og variert bakgrunn fra bransjen. Han kommer fra stillingen som foto- og filmprodusent i Flowit Digital, der han også har bred erfaring med digital markedsføring. Tidligere har han jobbet hos blant andre Vestbris, Garnius og TV-Haugaland, i tillegg til å ha drevet produksjonsselskapet Grainy Films.

PYX'ere: Bjarne Laastad og Mustafa Battal

– Å finne noen med spisskompetanse innen digital markedsføring på det nivået Mustafa er på, var vi ikke sikre på om vi kom til å finne lokalt. Han har en imponerende kreativ og analytisk tilnærming til digitalmarkedsføringen - og ser løsninger over alt. Vi merker allerede at han tør å utfordre oss - og det har vi godt av! Også er han en utrolig fin fyr, sier Bjarne Laastad, daglig leder i PYX.

Prisbelønnet filmskaper

I tillegg til mange års erfaring med markedsføring, har Mustafa også gjort seg bemerket som filmskaper. En lidenskap som for lengst gått utover hobby-nivået. Han har blant annet vært manusforfatter for kortfilmen Hold rundt meg, som ble kjøpt og kan sees på aftenposten.no. Hans første dokumentar, Flukten, ble tildelt Fritt Ord-prisen.

Selv om digital markedsføring utgjør størsteparten av stillingen hans i PYX, kommer Mustafas erfaring med film og foto utvilsomt til nytte.

– Det er svært verdifullt for oss at Mustafa - i tillegg til å være spesialist på digital markedsføring - også er en strålende dyktig filmskaper. Jeg har sett en del av arbeidet hans og det er imponerende saker, sier Laastad.

De gode historiene

For Mustafa er det å treffe mennesker med de gode historiene det viktigste.

– Alt handler om historiefortelling. Forteller man de gode historiene, relaterer folk seg til dem. Har man i tillegg kompetansen og verktøyene for å sikre at de når ut til de man ønsker, blir det enda mer givende. Jeg brenner for å fortelle de gode historiene - og sørge for at de når ut!, sier Mustafa.

Flere nyheter

Verdien av god bærekraftskommunikasjon

Hva skal dere fortelle og hvorfor er det viktig? Flere bedrifter gjør en innsats for samfunnet – men lar være å fortelle om det. Kanskje fordi det føles litt smått. Eller fordi man er redd for å trå feil og bli tatt for å pynte på virkeligheten. Ingen vil bli satt til veggs i en…

Les mer

Øvelse i krise-kommunikasjon

Hvordan en virksomhet kommuniserer i en krise-situasjon kan bety mer for omdømmet enn hvordan den håndterer selve krisen. Det vet kapapult-senteret Sustainable Energy på Stord. Sustainable Energy er et verdensledende nasjonalt testsenter for nye bærekraftige energiløsninger, og i et slikt industrielt test-senter må beredskapen alltid være på topp – også på kommunikasjon. – Det avgjørende…

Les mer

Markedsføring ga rekordtall

Etter noen år der det var vanskelig å få ungdom til å velge en maritim utdanningsvei, er det i dag rekordhøye søkertall. Strategisk målrettet markedsføring er en del av forklaringen. For noen år siden slet Maritimt Opplæring med å fylle opp studieplassene som er utgangspunkt for lærlingeplasser til sjøs. I 2018 utarbeidet PYX en markeds-…

Les mer