Skip to content

Ta kontakt for en prat!

Vi elsker å prate med folk som er lidenskapelig
opptatt av sine produkter og tjenester.

 

Ta et kurs hos oss

Hvordan kan du bruke media til å fremme ditt budskap? Hvordan kommunisere når krisen inntreffer? Vil du bli bedre på sosiale medier? Eller kanskje du skulle blitt synlig på Google?

Vår kursvirksomhet består av:

  • Medietrening
  • Beredskapskommunikasjon
  • Sosiale Medier - Facebook, Instagram og Snapchat
  • Google Ads

Medietrening

  • Hva er en god mediehistorie, og hvordan får du den fram i media
  • Intervjuteknikk (ledere, medietalspersoner, politikere etc.)
  • Intervjuteknikk (nybegynner)
  • Våre medietreningskurs har en teoretisk del og en praktisk del, og vi tar i bruk kamera i den praktiske delen.

Beredskapskommunikasjon

Effekten en krise har på en virksomhets omdømme, avgjøres i stor grad av hvordan krisen blir håndtert. Et kurs i krisekommunikasjon gir en innføring i hvordan en krise eskalerer, hvem som søker informasjon når, og hvordan man håndterer informasjonsbehovet til ulike målgrupper når det brenner.

Media er ofte en stor utfordring i en krisesituasjon. Lær deg grepene for hvordan du som virksomhet kan jobbe med media i en krisesituasjon, og hvordan du balanserer ekstern og intern informasjon i prosessen.

Sosiale medier

Sosiale medier har blitt et av våre fremste kommunikasjonsverktøy, og en avgjørende arena for alle med et budskap. En strategisk og systematisk bruk av sosiale medier pleier viktige relasjoner og bygger lojalitet hos ansatte, kunder og målgruppe. Lær deg effektive virkemidler for oppsett, drift og innhold, samt måling av effekt og gjennomslagskraft. Uansett hvilket mål du har, er sosiale medier et verktøy du må benytte deg av på veien dit.

Google Ads

Hva er det første du gjør når man lurer på noe, eller et behov oppstår? Du googler! Nettopp derfor bør din bedrift være representert på Google Ads.

Gjennom vårt kurs lærer du viktigheten av å være på Google Ads, hvordan man setter opp en god kampanje, hvilke feller man må unngå, og hvilke tips og triks man kan gjøre for at kampanjene skal prestere ennå bedre.

 

Vi tilbyr også kurs i andre deler av vårt tjenestetilbud. Kontakt oss for mer informasjon.

Flere nyheter

Verdien av god bærekraftskommunikasjon

Hva skal dere fortelle og hvorfor er det viktig? Flere bedrifter gjør en innsats for samfunnet – men lar være å fortelle om det. Kanskje fordi det føles litt smått. Eller fordi man er redd for å trå feil og bli tatt for å pynte på virkeligheten. Ingen vil bli satt til veggs i en…

Les mer

Øvelse i krise-kommunikasjon

Hvordan en virksomhet kommuniserer i en krise-situasjon kan bety mer for omdømmet enn hvordan den håndterer selve krisen. Det vet kapapult-senteret Sustainable Energy på Stord. Sustainable Energy er et verdensledende nasjonalt testsenter for nye bærekraftige energiløsninger, og i et slikt industrielt test-senter må beredskapen alltid være på topp – også på kommunikasjon. – Det avgjørende…

Les mer

Markedsføring ga rekordtall

Etter noen år der det var vanskelig å få ungdom til å velge en maritim utdanningsvei, er det i dag rekordhøye søkertall. Strategisk målrettet markedsføring er en del av forklaringen. For noen år siden slet Maritimt Opplæring med å fylle opp studieplassene som er utgangspunkt for lærlingeplasser til sjøs. I 2018 utarbeidet PYX en markeds-…

Les mer