Etter at PYX holdt kommunikasjonskurs for selgerne til Westcon Løfteteknikk, innså adm dir Bjørn André Haukås at dette var noe langt flere ansatte ville kunne ha god nytte av.
Senior kommunikasjonsrådgiver Bjarne Laastad i PYX har jobbet med kommunikasjon i snart 30 år, først 20 år i TV 2 og siden 2017 har han bistått kunder på Haugalandet for PYX. Adm dir i Westcon Løfteteknikk, Bjørn André Haukås, tenkte at selgerne og prosjektlederne hans ville ha stort utbytte av et kurs om hvordan de kan kommunisere enda bedre med kunder og samarbeidspartnere. Hvordan de kan sikre best mulig dialog, kommunisere mest mulig tydelig og effektivt, og med dét også unngå skuffelser og misforståelser.
– Innertier!
– Jeg visste jo at Bjarne har lang fartstid innen dette, og at han derfor ikke bare har teoretisk kunnskap fra skolebenken, men at han har opparbeidet seg konkret kunnskap fra egne erfaringer gjennom mange år med kommunikasjonsrådgivning. Den kombinasjonen er en innertier, sier Haukås.

Haukås deltok selv på det første kurset, som gikk over to halve dager.
– Jeg syntes det var kjempebra, og kjente at dette var viktige ting som engasjerte. Terningkast 6! Det ble klart for meg at dette var noe også de andre ansatte ville kunne ha stor nytte av. Kommunikasjon er så viktig i hverdagen, og vi har alle noe å hente på å være mer bevisste på hvordan vi kan kommunisere enda bedre og hvordan blir oppfattet av de rundt oss, sier Haukås.
PYX har i høst arrangert til sammen 5 kurs for ansatte i ulike avdelinger og med ulike oppgaver i Westcon løfteteknikk.
– Dette bør flere få med seg!
– Det har vært en ekstra giv for alle, og vi har fortsatt flere som jeg ønsker at skal få med seg dette, sier Haukås.
I kurset har Bjarne Laastad blant annet gått gjennom hvordan man på mest effektiv måte får frem et budskap til sine viktigste målgrupper, hvordan du kan gjøre din historie interessant også for andre, hva som påvirker hvordan man blir oppfattet og forstått, hvordan man lettere kan unngå å bli misforstått, hvordan man best kommuniserer med misfornøyde kunder, og hvordan man kommunisere i vanskelige situasjoner.

PYX har også kurs internkommunikasjon, krisekommunikasjon, mediehåndtering og medietrening.
Ta kontakt, om dette kan være aktuelt for din bedrift.