Skip to content

Ta kontakt for en prat!

Vi elsker å prate med folk som er lidenskapelig
opptatt av sine produkter og tjenester.

 

Vi lanserer JobbCast, rekruttering på en ny måte

Kun 6 % er aktivt på jobb jakt, mens 21 % følger med på markedet (Den store jobbundersøkelsen, Finn.no). Kanskje din neste kandidat er en av dem?

Tidene har forandret seg - det er ikke lenger en kamp om de beste jobbene, men en kamp om de beste hodene. I et mylder av glansede annonser og forsøk på å fange oppmerksomhet, leter folk etter det ærlige og ekte - ikke polert HR-jargon. Derfor lanserer vi JobbCast, en podcast fra PYX, byrået bak Næringspodden.

For mange, spesielt yngre arbeidstakere, handler en jobb i dag om langt mer enn lønn. De ser etter arbeidsmiljø, utviklingsmuligheter og verdier de kan identifisere seg med. Gjennom JobbCast får dere mulighet til å vise både selskapet og stillingen frem på en mer personlig måte, fremfor for at alt filtreres gjennom tradisjonelle annonser.

Hvordan fungerer det?

I hver episode inviterer vi en arbeidsgiver inn i studio for å presentere stillingen med egne ord. Ærlig, direkte og personlig - slik at kandidatene virkelig får et inntrykk av hvem dere er og hva dere tilbyr.

Sammen med målrettet annonsering kan dere nå de rette menneskene - inkludert dem som kanskje ikke engang vurderte å bytte jobb, før de så akkurat deres kampanje.

Dette får dere:

  • Produsert podcast-episode i lyd og bilde av høy kvalitet

  • Skreddersydd budskap og rådgivning

  • Distribusjon og målretting i sosiale medier


JobbCast gjør at dere skiller dere ut i mengden
. Vi kombinerer historiefortelling, markedsføring og smart bruk av algoritmer for å treffe kandidater på en ny måte.

Vil du vite mer? Følg oss på Instagram og kontakt en av oss her for å finne ut hvordan din JobbCast kan bli virkelighet.

Flere nyheter

Verdien av god bærekraftskommunikasjon

Hva skal dere fortelle og hvorfor er det viktig? Flere bedrifter gjør en innsats for samfunnet – men lar være å fortelle om det. Kanskje fordi det føles litt smått. Eller fordi man er redd for å trå feil og bli tatt for å pynte på virkeligheten. Ingen vil bli satt til veggs i en…

Les mer

Øvelse i krise-kommunikasjon

Hvordan en virksomhet kommuniserer i en krise-situasjon kan bety mer for omdømmet enn hvordan den håndterer selve krisen. Det vet kapapult-senteret Sustainable Energy på Stord. Sustainable Energy er et verdensledende nasjonalt testsenter for nye bærekraftige energiløsninger, og i et slikt industrielt test-senter må beredskapen alltid være på topp – også på kommunikasjon. – Det avgjørende…

Les mer

Markedsføring ga rekordtall

Etter noen år der det var vanskelig å få ungdom til å velge en maritim utdanningsvei, er det i dag rekordhøye søkertall. Strategisk målrettet markedsføring er en del av forklaringen. For noen år siden slet Maritimt Opplæring med å fylle opp studieplassene som er utgangspunkt for lærlingeplasser til sjøs. I 2018 utarbeidet PYX en markeds-…

Les mer