Marita Eikeskog har begynt i PYX som senior digitalmarkedsfører. Hun kommer fra Garnius, der hun har hatt ansvar for den digitale markedsføringen.

Eikeskog har en bachelor i PR og Markedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI i Bergen, og drev i flere år sitt eget markedsbyrå. Der hun jobbet med digitalmarkedsføring, utvikling av nettsider, foto og grafisk design. I 2019 ble hun ansatt som første digitalmarkedsfører i Garnius, og har hatt ansvaret for markedsføringen der.
Analyserer seg til resultater
Nå skal hun bistå kundene til PYX med å få best mulig resultater med sin digitale markedsføring.
– Det skal bli spennende å få brukt kompetansen min på et enda bredere felt, og for ulike kunder i forskjellige bransjer. Jeg elsker å dykke ned i tall, og se hvordan vi hele tiden kan jobbe frem bedre resultater. Det trigger meg, sier den nye PYX-rådgiveren.
Avgjørende å være oppdatert
Noen bedrifter tenker de kan spare noen kroner på å sette opp de digitale kampanjene sine selv. Eikeskog tror imidlertid det de sparer går ut over resultatene de kunne oppnådd.
– Dette er et fagfelt som er i stadig utvikling, og det som fungerte for et halvt år siden, fungerer gjerne ikke i det hele tatt i dag. Jeg synes det er spennende å holde meg oppdatert, og hele tiden jobbe for å maksimere effekten av markedsføringen, sier hun.
Eikeskog har tidligere vært kunde av PYX, og ser nå frem til å bli en del av gjengen.
– I Garnius har jeg jobbet mye sammen med Tina, som er designeren i PYX, og har alltid opplevd dem som veldig profesjonelle og kompetente. De vet hva de holder på med! Vi har hatt en tett dialog i halvannet år nå, og inntrykket har bare blitt sterkere jo flere av de andre kollegaene jeg har fått bli kjent med. Det er også en veldig morsom gjeng, som jeg tror jeg skal få det mye gøy med, smiler hun.
