Skip to content

Ta kontakt for en prat!

Vi elsker å prate med folk som er lidenskapelig
opptatt av sine produkter og tjenester.

 

5 grunner til at du bør ha Google Ads

Skal du være synlig for dine kunder, er det en plattform spesielt du bør vurdere. Her er 5 grunner til at du bør ha Google Ads.

Google Ads er Googles eget annonsesystem for søkeordsannonser. Når noen søker på søkeord relatert til dine produkter eller tjenester, kan du kjøpe plass i søkeresultatene for å eksponere bedriften din for disse personene. Google Ads gir deg muligheten til å eksponere deg kun mot de du vet har et behov du kan dekke - og i en tid der hvor kunden gjør ekstremt mye research før kjøp, er Google Ads den beste plattformen å annonsere på mot de som allerede er eller straks kommer til å bli kjøpeklare.

  • Google Ads er billig

Når man oppretter kampanjer på Google Ads, bestemmer man selv dagsbudsjettene - man er derfor sikret å aldri betale mer enn det man ønsker eller tåler. I tillegg betaler man kun for det man får - dersom annonsene din ikke blir klikket på, betaler du heller ikke.

  • Google Ads gir gode resultater

De aller fleste som ikke allerede er på Google Ads, vil opplevde en økning i antall henvendelser/salg fra nettbutikken eller nettsidene relativt raskt etter oppstart. Fordi annonsene dine kun retter seg mot de som har et faktisk behov du kan dekke, vil du ha mye mer gjennomslagskraft enn om man kjører annonsene ut mot store målgrupper uten et bevisst behov.

  • Google Ads er målbart

Det beste med all digital annonsering, er målbarheten den gir oss. Har man nettbutikk, kan man enkelt måle hvor mye hvert salg koster deg. Med avanserte analysesystemer måler vi hele kundereisen fra annonseeksponering til kjøp - dette gir unik innsikt i forhold til forbedringer og mersalg. Har man en vanlig bedriftsside, vil man kunne måle hvor mye en henvendelse koster.

  • Google ads lar kunden finne deg

Vi vet alle hvor vanskelig det kan være å finne nye kunder - men ved hjelp av Google Ads tilrettelegger du rett og slett for at kunden kan finne deg. En kan ta seg selv som eksempel; Hva er det første man gjør når det oppstår et behov, eller man har et problem? Man googler. Dersom du kan hjelpe brukerne med det behovet, må du være synlig for dem!

  • Konkurrentene dine er på Google Ads

Om du tar et kjapt søk i din egen bransje, vil du ganske sikkert merke at de fleste av dine konkurrenter allerede er på Google Ads. Dersom du ikke allerede da er på Google Ads, vil du ikke bli tatt med i vurderingen når et eventuelt kjøp skal tas.

 

Flere nyheter

Verdien av god bærekraftskommunikasjon

Hva skal dere fortelle og hvorfor er det viktig? Flere bedrifter gjør en innsats for samfunnet – men lar være å fortelle om det. Kanskje fordi det føles litt smått. Eller fordi man er redd for å trå feil og bli tatt for å pynte på virkeligheten. Ingen vil bli satt til veggs i en…

Les mer

Øvelse i krise-kommunikasjon

Hvordan en virksomhet kommuniserer i en krise-situasjon kan bety mer for omdømmet enn hvordan den håndterer selve krisen. Det vet kapapult-senteret Sustainable Energy på Stord. Sustainable Energy er et verdensledende nasjonalt testsenter for nye bærekraftige energiløsninger, og i et slikt industrielt test-senter må beredskapen alltid være på topp – også på kommunikasjon. – Det avgjørende…

Les mer

Markedsføring ga rekordtall

Etter noen år der det var vanskelig å få ungdom til å velge en maritim utdanningsvei, er det i dag rekordhøye søkertall. Strategisk målrettet markedsføring er en del av forklaringen. For noen år siden slet Maritimt Opplæring med å fylle opp studieplassene som er utgangspunkt for lærlingeplasser til sjøs. I 2018 utarbeidet PYX en markeds-…

Les mer