Det er viktig å kunne skryte litt av seg selv. Men det alene er ikke nok.

Om ikke virksomheten din er tilstede i sosiale medier, og du i tillegg står uten en klar digital strategi, går du glipp av store muligheter for bedriften din. Nødvendigheten av digital annonsering er like mange som fordelene, og best av alt: man kan med imponerende presisjon nå nøyaktig den målgruppen som faktisk kan tenkes å være interessert i de tjenestene du tilbyr.

Men er det nok? Når alle etterhvert faktisk er tilstede i det digitale landskapet, og alle prøver å overgå hverandre i å rope høyest og skryte mest av seg selv på Facebook og Google, er det da noe sted igjen hvor man faktisk har muligheten til å skille seg ut?

Selvskryt skal man lytte til, heter det jo, for det kommer fra hjertet. Og det er liten tvil om at sosiale medier har blitt en yngleplass for selvskryt. Alle har på få år blitt avsendere av egne budskap, og man prøver å overgå hverandre i kampen om å bli lagt merke til. Privatpersoner har gjerne vært på tidenes beste ferie, med de kuleste vennene, og spist verdens beste måltid. Man har den peneste kjæresten, de vakreste og kuleste barna, og man har nådd den høye toppen – i strålende solskinn.

Man er også enig med de riktige meningsbærerne, og deler kronikker og linker som viser at man har både hodet og hjertet på riktig sted. Bedrifter gjør hva de kan for å finne veien inn i Facebook-feeden til sine kjernemålgrupper. Man lokker med de beste produktene, de laveste prisene og en fantastisk bedriftskultur med de hyggeligste ansatte du kan forestille deg. Alle har bare ett eneste mål for øye – å oppfylle dine drømmer og gjøre deg lykkelig.

PYX kan hjelpe deg med å nå dem du måtte ønske å nå på digitale flater, for å nå dine forretningsmål. Men PYX kan også hjelpe deg med noe annet, som etter hvert som selvskryten i sosiale medier når nye høyder, får stadig større verdi: Vi kan hjelpe deg med å få andre til å skryte av deg, eller i det minste omtale deg på en formålstjenlig måte.

For selv om selvskryt kommer fra hjertet, så har det større troverdighet når andre har vurdert det slik at du fortjener litt omtale. Mediehusene har vært gjennom enorme omveltninger de siste årene, og man kan lett få inntrykk av at nordmenn ikke leser like mye aviser som tidligere. Men selv om papiravisene selger i stadig mindre opplag, så er faktisk nordmenns mediekonsum større enn noensinne.

Mediehusenes nettaviser, apper, stadig flere tv-kanaler, blogger, podcaster m.m. stjeler samlet mer av folks tid og oppmerksomhet i dag enn det papiravisene og de lineære tv-kanalene gjorde før.

Har man noe spennende på hjertet, og ønsker å fortelle om det, har det en stor tilleggsverdi at en medieredaksjon har vurdert historien din og funnet den nyhetsverdi. Da er historien din ikke bare noe du påstår, men andre har også bidratt til å gi den legitimitet. Teamet i PYX har lang og bred erfaring på å finne de gode historiene som mediene finner interessante. Vi vet også hvem i de forskjellige mediene det er riktig å snakke med, ut fra tematikk, interesser og hvem man vil nå.

Med PYX på laget får du både den beste og mest målrettede digitale kampanjen, som treffer akkurat dem du vil treffe. Men vi kan også bistå med å bygge merkevaren din gjennom fortjent omtale i media. Den kombinasjonen er dynamitt!